سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا سیستم گرمایش خودرو در هوای سرد درست گرم نمی کند؟

نظر

بخاری خودرو

این ایام که سرمای بی سابقه‌ای را در هرجا کشور‌ایران تجربه میکنیم , شایع‌ترین عیبی که برای خودروها چهره میدهد و صاحب و مالک ماشین را به زحمت می‌اندازد , فقدان گرمای گرم کننده است . این ایراد ممکن است عوارض متعددی داشته باشد .

او‌لین علت قادر است گرفتگی و یا این که فساد رادیاتور گرم کننده باشد . زمانی رادیاتور گرم کننده نتواند بخوبی تبادل حرارتی داشته و گرما را از آب به هوا منتقل نماید , سیستم گرمایش گرمای ضروری را نداشته و عالی گرم نمیکند . در بیشتر مورد ها , رادیاتور عوض میشود , البته چنانچه مجاری آن پاک شود , می‌توان به رفع عیوب مبادرت کرد . چرا سیستم گرمایش اتومبیل در هوای سرد عالی گرم نمی کند؟

گهگاه شیلنگ آبی‌رنگ بخاری خودرو که وارد گرم کننده شده و به رادیاتور متصل است , گرفتگی داراست . آب داغ موتور نمی‌تواند وارد شبکه گرمایی ( رادیاتور خودرو ) شده و به صحت حرارت خویش را به هوا بدهد . در‌این جور مورد ها هم گرفتگی برطرف شده و آب و گردش آن می بایست به شکل معمولی بازگردد .

عیبی دیگر که مضاعف شایع است , فساد رشته و یا این که دمنده گرم کننده است . در‌این‌حالت‌ رادیاتور بخوبی گرم میگردد , آب داغ موتور هم وارد سیستم می گردد , البته در غایت هوای محیط به صدق وارد نشده و با شبکه گرمایی برخورد نمیکند . عیب این وضعیت , رشته یا این که به عبارتی دمنده گرم کننده است . برای رفع این عیب می بایست حرفه سیستم گرمایش را گشوده کرده و آن را در خارج آزمایش کرد , آنگاه عیب آن را برطرف کرده و مجدد روی سیستم نصب کرد .

گهگاه آب موتور کفایت نمیکند و مرحله آن ذیل است در سود شبکه گرمایی سیستم گرمایش هم نمی‌تواند به صدق تبادل حرارتی داشته باشد , در این صورت می بایست به سیستم خنک‌کاری موتور آب بیش تر کنیم . آن‌گاه سیستم را هواگیری کرده و آن را نشت‌یابی میکنیم .

مبتنی بر توصیه‌های کمک ماشین , یکی دیگر از عواملی که در کارکرد سیستم گرمایش نقش دوچندان مهمی دارااست ترموستات اتومبیل هست . ترموستات وظیفه داراست تا مسیر آب موتور را تغییر‌و تحول دهد . وقتی که نیاز به خنک‌کردن آب نیست آب کماکان درون موتور و اطراف آن گردش نماید و وارد رادیاتور نشود . هر زمان که دمای آن به حدی بالا رفت که نیاز به خنک‌کاری و کاهش دما بود , ترموستات خویش به خویش گشوده شده و اذن عبور آب را می دهد .

گهگاه در زمستان ترموستات برداشته میگردد و آب در همگی مواقع خنک می‌گردد . این موقعیت تنها مطلوب هوای گرم است و در زمستان سبب می گردد تا گرم کننده , گرمای مایحتاج را ایجاد نکند .

گهگاه ترموستات وخیم است و مدام در موقعیت گشوده جای دارد . در‌این حالت نیز گشوده گرم کننده گرمای مورد نیاز را ساخت نمی کند برای رفع عیب می بایست ترموستات ردوبدل شده و سیستم نشت‌یابی شود .