سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس قطعات خودرو چیست و بررسی آن در Cari4

نظر

تعویض قطعات خودرو زمانی اتفاق می افتد که قطعات قابل تعویض فرسوده میشوند و به گذر زمان عملکرد خود را از دست می‌دهند فرسودگی طبیعی باعث می گردد برخی قطعات خودرو با نرخ نسبتا قابل پیش بینی فرسوده شوند، در حالی که عامل ها دیگر مانند این که شما چه‌طور وسیله نقلیه خود را میرانید و این که کجا وسیله نقلیه خویش را میرانید میتواند سرعت در فرسودگی ابزار های خاص که بایستی جایگزین شوند را ارتقا یا این که کاهش بدهد. حتی مدل رانندگی شما قادر است یک دلیل باشد.

سرویس قطعات خودرو

1-روغن و فیلتر روغن : هر سه عدد شش ماه، و یا این که هر4800تا8000کیلومتر.

 

2_فیلتر هوا : فیلتر هوابی خودرو هر شش یا این که هشت ماه، یا این که 8000 تا 12000 کیلومتر. قدمت فیلتر میتواند خیلی کمتر باشد در‌حالتی که وسیله نقلیه در جاده های شنی با گرد و خاک رانده خواهد شد

 

3-لنت های ترمز : هر یک تا دو سال، یا این که 18000 تا 35000 کیلومتر. دفعات جایگزینی قادر است تا حد متعددی بسته به نوع وسیله نقلیه(وسایل نقلیه گرانقدر خیس و هنگفت خیس لنت ترمز خویش را با سرعتی بیشتر از وسایل نقلیه کوچکتر فرسوده می نمایند)، نوع امکانات اساسی لنت های ترمز (لنت های نصفه فلزی و سرامیکی معمولا بسیار وقت گیر خیس از لنت های سوای آزبست آلی دوام میاورند)، نوع رانندگی که شما جاری ساختن می دهید (رانندگی توقف-تکان در شهر به صورت چشمگیری سایش لنت را ارتقاء میدهد)، و مدل رانندگی شما متغیر باشد.

 

 

4- باتری : باتری خودرو هر چهار تا پنج سال (مسافت پیموده شده مهم وجود ندارد). در آب و هوای واقعا گرم کمتر (شاید فقط سه سال)

 

5-چراغ لامپ های جلو و/ یا عقب ماشین : پنج تا هفت سال، بستگی دارد که شما چقدر در شب رانندگی میکنید. رانندگی در جاده های ناهموار و پر از دست انداز نیز می تواند قدمت چراغ های ساده حرفه ای را کوتاه نماید (هیچ تاثیری بر چراغ های زنون که حرفه داخلی ندارند و یا این که لامپ های عقبLEDندارد)

 

6-تایر ها: لاستیک خودرو هر سه عدد پنج سال، بسته به فاصله های طی گردیده در سال، نوع رانندگی که ایفا می دهید، و مرتبه خوردگی بر تایر (عدد جایگاه خوردگی فراتر در معنای قدمت طولانی خیس تایر است). پیچ های طاقت فرسا و رانندگی تهاجمی میتواند سایش تایر را به صورت چشمگیری ارتقا دهد

 

مقاله پیشنهادی = 7 کیلید اسرار شگفت انگیز لکسوس

 

7-شمع ها: شمع های پلاتین و ایریدیوم به صورت معمول بایستی 25000 کیلومتر دوام بیاورند، یا این که حدود 2 سال در شرایطی‌که شما 19000 کیلومتر در سال رانندگی نمایید. ممکن میباشد بدون چاره گردید شمع ها را زودتر تعویض نمائید در صورتی رانندگی کوتاه سبب گردد آنها آلوده و کثیف شوند، یا این که با دقت به فرسودگی رینگ ها یا این که درزگیر های هادی سوپاپ.

 

8-تسمه ها : تسمه دینام 120000 کیلومتر یا این که حدود شش سال دوام دارااست، و تسمه تایمینگ (اگر موتور شما داراست) می بایست 80000 کیلومتر یا این که حدود 5 سال دوام داشته باشد.

 

9-دینام : ممکن میباشد به اندازه قدمت وسیله نقلیه شما دوام بیاورد، یا این که ممکن میباشد بعداز 5 تا 6 سال رانندگی شما حاد خواهد شد.‌ دینام باطری را شارژ نگه می‌دارد، و ولتاژ را برای سیستم الکتریکی خودروی شما تزریق می نماید. کاربرد های تقاضای بالا معمولا قدمت دینام را کوتاه می نمایند. دینام ها معمولا یک قطعه که اکثر اوقات ردوبدل میشوند می باشند، و همینطور یک قطعه خودروی که اکثر اوقات خطا تشخیص داده میگردند

 


10-پمپ آب : ممکن میباشد به اندازه قدمت وسیله نقلیه شما دوام بیاورد، یا این که ممکن میباشد بعد از 6 یا این که 8 سال رانندگی وخیم خواهد شد. درزگیر شفت در درون پمپ آب خورده می‌شود، و در غایت آغاز به نشت می نماید. حیف کردن مایع خنک کننده منجر شود موتور خودروی شما بیشتراز حد گرم خواهد شد.

 

11-سنسورهای موتور : عمر مفید سنسورهای موتور 240 هزار کیلومتر است


12-عوض کردن فیوزها : فیوزها اضافه توشه را در اختیار گرفتن می‌نمایند و از این طرز قدمت زمان بر‌خیس ماشین را ضمانت خواهند کرد. برای فیوز قدمت مفیدی تمجید نشده میباشد، بلکه با بروز خلل نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. گاهی هم ممکن میباشد فیوزها تا انتها قدمت ماشین پا‌به‌پایش عمل نمایند.


فروشگاه قطعات یدکی خودرو Cari4