سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های خرابی فیلتر بنزین و بررسی آن در Cari4

نظر

از زمان تولید صنعتی اتومبیل در اوایل قرن بیستم تاکنون نسبتاً اکثر وقت ها اتومبیل های بنزینی یا این که گازوئیلی به نوعی از یک یا این که یک سری صافی برای تصفیه سوخت منفعت میبردند. وجود ناخالصی‌های گوناگون در گونه های سوخت حتی گاز طبیعی منجر بایستگی به کار گیری از گونه های صافی در ماشین آلات و دستگاه هایی که دارنده موتور باطن سوز می‌باشند گردیده‌است. ذرات آویزان در مخازن سوخت رده ها، تکه های فلزی و پلاستیکی نتایج فرسایش قطعات و شلنگ های سوخت در موضع ها، ذرات پوسیده و جداگانه گردیده باک و لوله های بنزین اتومبیل کلیه ناخالصی هایی میباشند که بایستی بوسیله صافی از سوخت غیر وابسته شوند.

اهمیت صافی بنزین در اتومبیل های امروزی

صافی بنزین یکی قطعات اساسی و مصرفی اتومبیل های مدرن میباشد. استدلال عنایت بیشتر صافی بنزین در اتومبیل های مدرن در مقایسه با قبل تغییر‌و تحول سیستم سوخت رسانی اتومبیل ها از کاربراتوری به انژکتوری میباشد . در اتومبیل های کاربراتوری بنزین از باطن یک‌سری ژیگلور عبور میکند که دست‌کم قطری حدود نیم میلیمتر دارا هستند، البته در اتومبیل های انژکتوری هر انژکتور یا این که سوخت پاش دارنده یک یا این که تعدادی رخنه‌ بسیار ریز میباشد که بسته به تعداد آن قطری کمتر از دو دهم میلیمتر دارااست، از آنجایی که انژکتور برای هنگامی کمتر از پنج هزارم ثانیه گشوده می‌گردد و مجرای بسیار باریکی داراست ذرات بسیار ریز می توانند مسیر پاشش سوخت را مسدود یا این که نصفه مسدود نمایند.

در خودرو های کاربراتوری پمپ بنزین صرفا بنزین را از باک به کاربراتور می‌رساند و خلاء تولید گردیده در منی فولد بنزین باطن کاربراتور را از باطن ژیگلورها به منی فولد هدایت میکند، البته در خودرو های انژکتوری پمپ بنزین فشار مورد نیاز برای پاشش سوخت بوسیله انژکتورها را مهیا میکند. به همین خیال آلوده و کثیف بودن غربال بنزین خلال پایین آمدن مقدار پاشش سوخت در انزکتورها سبب داغ کردن و جراحت به پمپ بنزین نیز مشود.

 

زمان تعویض فیلتر بنزین(صافی بنزین)

ردوبدل به موقع غربال بنزین سبب ساز منزه ماندن انژکتورها، قدمت اثر گذار پمپ بنزین و بازده بالای موتور می شود. البته اصلا نمیتوان مجال یا این که کارکرد مشخصی را برای ردوبدل غربال بنزین معین کرد. در واقعیت قدمت غربال بنزین اتومبیل به چگونگی بنزین در جایگاهی که برای سوختگیری گزینش می کنیم بستگی دارااست . در شرایط مناسب و چگونگی استاندارد بنزین کارخانجات اتومبیل سازی به صورت معدل مجال یک سال و کارکرد بیست هزار کیلومتر را برای بده بستان صافی بنزین سفارش کرده اند، ولی ممکن میباشد بعداز مالامال کردن باک اتومبیل در او‌لین روز پس از ردوبدل غربال بنزین وسعت متعددی جرم و ذرات آویزان وارد باک اتومبیل گردیده و غربال بنزین را تا حد متعددی آلوده و یا این که حتی مسدود نمایند. بنابر این سفارش میشود عده ای که در موضع های متفاوت سوختگیری میکنند در هر دفعه ردوبدل روغن غربال بنزین را نیز بده بستان نمایند .

 

علائم کثیف بودن فیلتر بنزین

کثیف بودن فیلتر بنزین باعث ایرادات زیادی برای اتومبیل میگردد که ضمن تولید انواع در استعمال از اتومبیل و رانندگی می‌تواند به برخی از قطعات اتومبیل جراحت برساند. کثیفی و گرفتگی غربال بنزین اتومبیل منجر کم شدن بازده موتور، آلوده و کثیف شدن انژکتورها، بد پر‌نور شدن موتور ، کوتاه شدن قدمت پمپ بنزین، سنسور اکسیژن و در برخی مفاد سوختن سوپاپ موتور اتومبیل می شود.

 

یکی‌از نماد های آلوده و کثیف بودن صافی بنزین بد پر‌نور شدن اتومبیل به خصوص در شرایط شروع سرد میباشد، معمولا در شکل کثیفی غربال بنزین، موتور اتومبیل با او‌لین آغاز فورا بعداز گشوده شدن سوئیچ پر‌نور نمی شود و می بایست بعداز مفتوح کردن سوئیچ یک سری ثانیه چشم به راه ماند تا فشار بنزین در ریل سوخت به حد کافی رسد. در غیر اینصورت ممکن میباشد برای پر‌نور شدن موتور نیاز به یکسری شروع باشد.

 

یکی‌از دیگر از علائم کثیفی غربال بنزین کم شدن بازده موتور میباشد که منجر پایین آمدن کشش موتور می‌شود. معمولا درین وضعیت اقتدار موتور مقدار قابل توجهی کاسته شده و بدور موتور به کندی بالا میرود. کاهش اقتدار موتور در سربالایی ها و هنگام به کار گیری از اسپلیت اتومبیل تماما محسوس میباشد و می تواند سبب بالا رفتن آمپر آب در ماههای گرم سال گردد .

 

در بسیاری از موردها کثیفی و فساد غربال بنزین سبب ساز آلوده شدن و گرفتگی انژکتورها می‌شود. در‌این‌صورت بازده موتور بشدت کاهش پیدا کرده و مصرف بنزین بالا میرود . عبور جرم و ذرات ریز از صافی بنزین و ورود ان به انژکتور سبب بسته شدن مسیر پاشش سوخت و در سود از عمل افتادن یک کدام از انزکتورها می شود، ولی ممکن میباشد نیمی از مسیر پاشش سوخت یکی‌از انژکتورها مسدود خواهد شد که سبب ساز بد شغل کردن و لرزش موتور در به دور آهسته و شرایط درجا می گردد. در واقعیت انگیزه مهم کثیفی انژکتورها فساد یا این که غیر استاندارد بودن غربال بنزین میباشد بنابر این سفارش می شود مدام از غربال بنزین اساسی استعمال فرمایید. فراموش نکنید استعمال از غربال بنزین کارکرده روی اتومبیل به مراتب عالی از بده بستان آن با صافی تازه غیر اساسی میباشد.

 

مقاله پیشنهادی = بررسی خودرو تارا

 

یکی علائم آلوده شدن غربال بنزین اتومبیل تغییر و تحول صدای پمپ بنزین میباشد. بعداز گشودن سوییچ اتومبیل پمپ بنزین برای یک‌سری ثانیه به فعالیت می افتد ‌‍‌‍، معمولا رانندگان به صدای پمپ بنزین عادت میکنند و ممکن میباشد حتی متوجه بکار افتادن آن نشوند ولی کثیفی و گرفتگی غربال بنزین منجر ساخت و ساز صدای غیر طبیعی در پمپ بنزین می‌شود .

 

مجهزترین لوازم یدکی خودرو Cari4